Fietsen voor je gezondheid


Wist jij dat fietsen één van de meest gezonde manieren is om aan je conditie te werken? Dit doe je dan natuurlijk het liefst met goed materiaal. Kijk daarom eens rond binnen het ruime assortiment trek fietsen. Die fietsen zijn stuk voor stuk ontworpen om op een verantwoorde wijze sportief met je lichaam om te gaan.

Hoe pak je het aan
Denk nu niet dat je gelijk topsport moet gaan bedrijven. De Trek fietsen zijn er namelijk in allerlei varianten. Natuurlijk zijn er de snelle racefiets of de stoere hybride. Maar je werkt ook heerlijk en onbezorgd aan je conditie als je een mooie stadsfiets kiest. Als jij wilt gaan fietsen voor je gezondheid, moet je voor jezelf eerst een plan maken. Het beste resultaat voor je lichaam bereik je als je minstens drie maal per week een stuk fietst. Heb je die mogelijkheid, verspreid de drie tijdstippen dan zo goed mogelijk over de week. Nu moet je een route bedenken. Begin niet gelijk met een enorme afstand. Beter is het om je route geleidelijk op te bouwen. Sta je helemaal aan het begin, kies dan een afstand van zo’n 5 à 10 kilometer om mee te starten. Heb je al wat conditie, dan is een afstand van 10 à 20 kilometer een goede richtlijn. Probeer bij het kiezen van je route zoveel mogelijk buiten de stad te fietsen. Dat is wel zo gezond en je bent lekker even weg.


Welke fiets moet je kiezen

Blijf je op de gebaande paden of ga je er ook buiten? Dit hangt af van het type fiets dat jij kiest. Heb je nog niet veel conditie, dan is het fietsen over ruw terrein nog wel wat veel gevraagd. Is je conditie al wat sterker, dan is een fiets waarmee je dit kunt doen zeker het overwegen waard. Fietsen over ruw terrein is erg inspannend. Het zal je conditie gauw vergroten en je zult er zeker sneller door afvallen.


Formule1 Volg ons via FACEBOOK en maak kans op een OFFICIEEL WEDSTRIJDSHIRT!!!

Lees het volledige artikel
Nog niemand reageerde.

Reageer




LIKE! En maak kans op een SHIRT!