Verweij: ‘Ben zo blij dat het een commerciële deal is’


Na de kritiek vanuit De Telegraaf op Ajax-trainer Erik ten Hag na de verloren Champions League-wedstrijd is het een veel gestelde vraag: hoe kan een krant die mediapartner is van Ajax zo kritisch zijn? Ajax-watcher Mike Verweij legt uit in de podcast van De Telegraaf uit hoe het zit: 'Ik ben zo blij dat het een commerciële deal is.'

'Ajax mag volgens mij een aantal advertenties in de krant zetten en wij staan door de deal op de boarding', zegt Verweij. 'Misschien is er ook geld mee gemoeid, maar wij hebben nog nooit één millimeter anders hoeven schrijven omdat er een mediapartnership is. Dat zou ook heel gek zijn', aldus de Ajax-watcher, die uitlegt dat er ook een partnership met de KNVB was. De bond stopte er echter mee na een kritische column van Valentijn Driessen. 'Als je klein denkt zoals de KNVB stop je ermee. Ajax is groter dan dat. Van der Sar, Overmars en vooral Geelen - de man die erover gaat, de commercieel directeur - moet je een heel groot compliment geven.'

Driessen, die eerder deze week een kritische column schreef over de tactische keuzes van Ten Hag, vindt dat kritiek erbij hoort. 'Iedereen loopt graag de polonaise. Mike en ik durven de vinger op de zere plek te leggen. Ook als het publiek, de trainer of de spelers dat niet leuk vinden. Daar moet je los van staan.'

De journalisten zien in dat niet iedere journalist even kritisch naar Ajax kijkt. Verweij heeft een idee waar dat vandaan komt. 'Het speelt ook mee dat de media-afdeling van Ajax zich steeds meer toe-eigent. Kennelijk zijn er bepaalde collega's - ik noem geen namen - die misschien bang zijn om dat ene kerstinterview mis te lopen of dat ze niet meer naar binnen mogen. Daardoor schrijven ze misschien toch milder dan ze in mijn ogen moeten doen.'

Denk jij dat Klaassen scoort en Ajax wint van VVV Venlo? Zet dan in en krijg 3,30 keer je inzet terug!


Formule1 Volg ons via FACEBOOK en maak kans op een OFFICIEEL WEDSTRIJDSHIRT!!!

Lees het volledige artikel
Nog niemand reageerde.

Reageer




LIKE! En maak kans op een SHIRT!