‘Ajax neemt per direct afscheid van twee belangrijke pionnen’

Kiki Musampa en Denny Landzaat behoren niet langer meer bij de technische staf van Ajax. De nieuwe trainer Michel wenst het komende seizoen geen gebruik te maken van de assistenten. Met dit nieuws pakt het medium ‘Voetbal International’ vandaag uit.
De Amsterdammers haalde Landzaat in november binnen als rechterhand voor interim-trainer Fred Grim. Vervolgens bleef hij onder Oscar García aan. In het kielzog van de Spaanse coach schoof Musampa in maart door vanuit Jong Ajax naar het eerste elftal. Wat hielp was dat die laatste de Spaanse taal machtig is.
In de staf van de nieuwe trainer Míchel is echter geen plaats voor Landzaat en Musampa. De oud-spelers verlaten de club. Volgens VI selecteert de club door in de begeleiding rond het eerste elftal. Verder namen onder meer hoofd fysiek Sam Feringa, hoofd topsport Martijn Redegeld, keeperstrainer Erik Heijblok en video-analist Liam Helsloot al afscheid. Die laatste twee sluiten zich bij Francesco Farioli aan in Porto.
Het weekblad weet dat Paul Nuijten weer aan de slag gaat als trainer van Ajax O19. Het betekent dat Ajax 1 een volledig nieuwe staf krijgt, inclusief inspanningsfysioloog, aldus VI. De staf van Míchel is rond en zal spoedig gepresenteerd worden, want vrijdag staat de eerste veldtraining op het programma.
“Spaanse assistenten”
Het Algemeen Dagblad meldde vrijdagochtend ook al dat Míchel twee Spaanse assistenten, een performancecoach, een keeperstrainer en een videoanalist meeneemt naar Amsterdam. Juanvi Peinado kondigde zichzelf al aan als assistent, terwijl performance-coach David Porcel en keeperstrainer Juan Carlos Balaguer naar verluidt overkomen van Girona. Technisch directeur Jordi Cruijff zou ook nog een ‘Ajax-assistent’ willen toevoegen.
The post ‘Ajax neemt per direct afscheid van twee belangrijke pionnen’ appeared first on Voetbal4U.
